tisdag, januari 08, 2008

Why can't I see what's in front of me?

Ja. När man lyssnar på så mycket musik som jag gör är det väl inte mer än naturligt att man på en årssammanfattning alltid lyckas glömma något viktigt. Tack och lov har man goa vänner som påminner en om ens fatala misstag.
Så för att återupprätta denna lilla miss får det bli ett alldeles eget, nytt, fräscht "specialinlägg" om denna grupp.

Vi snackar Infected Mushroom. Hörde dem första gången på Arvikafestivalen för några år sedan. Jag minns att jag tyckte det var bra, men sen blev det inget mer med det. Inte förrän förra året, då de återvända till Värmlandsskogarna för en ny spelning på Svergies skönaste festival. Första missen är att den spelningen givetvis ska vara med under kategorin bästa livespelningar. För det var grymt bra. Dan förberedde mig med ett par låtar några veckor innan och jag blev väldigt positivt överraskad.

Jag borde givetvis ha skaffat albumet Vicious Delicious som släpptes under förra året. Vilket jag synd och skam inte har gjort, ännu. Fast några spår har jag hört och några spår bjuds det på nedan:

In front of me
Becoming insane
Change the formality
Heavyweight
Suliman

2 kommentarer: