tisdag, november 27, 2007

I keep up with the racing rats

Det blir aldrig som man tänkt sig riktigt. Åtminstone ska man aldrig lova någonting men kommer man från Värmland som jag gör så är det väl oundvikligt. (Vi bara lôver å lôver). Har gått och tänkt på ett antal saker som ska det skrivas om här men icke har det blivit av. Varit fullt upp under hösten med plugg och diverse andra ting att den riktiga tiden till att sätta sig ner och skriva inte riktigt infinner sig. Förhoppningsvis blir det bättring snart.

Ikväll spelar Editors i Stockholm. Imorgon spelar de i Köpenhamn. Jag hade hoppats att jag skulle få möjlighet att ta mig iväg. Så blev det dessvärre inte. Det känns rätt surt för jag vill inget hellre än att se dem live. Det är ju favoritbandet nummer ett som sagt.

Förhoppningsvis dyker det upp fler tillfällen.

Men för att trösta sig med någonting kan man alltid kolla in videon till tredje och senaste singeln The Racing Rats från deras andra album An end has a start. Förvisso känns videon lite för tråkigt simpel och som att bandet inte riktigt pallat med att göra något vettigt utav det. Men det tar inte ifrån att The Racing Rats är en av albumets absoluta toppspår. Ett underbart stycke musik helt enkelt, är extra svag för gitarren. Lyssna och njut. Grymt bra låt.



Inga kommentarer: