torsdag, augusti 23, 2007

Tema Skottland


Min enorma längtan efter att få återvända till Edinburgh slog till ganska hårt förut efter att ha sett förra lördagens avsnitt av Rebus. Så eftersom mitt huvud under halva dagen varit uppfyllt av denna underbara stad så får det bli tema Skottland i detta inlägg. Detta i form av några personliga favoritband och låtar från detta sköna land:

Idlewild - Little Discourage
Mogwai - Friend of the night
Travis - Coming around
Simple Minds - Don't you (forget about me)
Dogs Die in Hot Cars - Godhopping
Franz Ferdinand - Darts of pleasure

4 kommentarer:

Anna sa...

Vad kul! Jag gjorde en skottland special för något år sedan, eller snarare Glasgow-special men ändå. Många bra band från den staden... Men du glömde både Belle & Sebastian och 1990's. Dessutom klassiker som Travis och även Ladytron;) Men annars var det en fin liten lista!

Malin sa...

Travis finns ju med där, fint band, svårt att välja ut en låt. 1990's tänkte jag på, men har dålig koll på deras låtar så jag avstod dem av den anledningen. Belle & Sebastian är sköna. Ladytron däremot glömde jag garanterat bort vilket jag skäms lite för, gillar dem starkt. Lika så missade jag även Paolo Nutini och garanterat flera andra kvalitetsband. Lutar åt att jag får göra en uppdatering av listan tror jag :-) Den sattes ändå ihop i all hast.

Ankan sa...

Glömt och glömt. Man minns ju de bra banden. De som e "bortglömda" här e ju förvisso bra, men man måste ju sätta en gräns på en lista? (eller inte) Annars kan den bli hur lång som helst.

Malin sa...

Absolut, absolut. Fast Paolo Nutini och Ladytron måste ändå in där i min mening :-)