söndag, augusti 05, 2007

Favoritlåtarna pt.5: Creedence Clearwater Revival - I put a spell on you

Creedence Clearwater Revival - I put a spell on you

Min far är ett stort fan av John Fogerty och CCR så man kan säga att de hängt med mig på ett eller annat vis sen barnsben. Fast mer koll på låtarna har jag inte börjat få förrän på senare år. I put a spell on you i det här fallet lade jag märke till för en sådär tre år sen ungefär skulle jag tro. Hade lånat med mig en Greatest Hits-LP med bandet av pappa och spelade den medan jag satt och pluggade inför en tenta. När introt till låten dök upp och mr Fogerty tog ton kom jag av mig totalt i mitt läsande och blev sittandes med blicken fäst på stereon låten igenom, bara för att när den var slut kasta mig över spelaren och köra låten en gång till. Sen en gång till igen och ytterliggare en gång innan jag lyckades ta mig samman. Jag vet hur jag ska förklara det här riktigt men det är något drömskt och förtrollande över den här låten. Gillar den skarpt, framförallt det instrumentella partiet mitt i stycket. En otroligt behaglig låt att lyssna på i mitt tycke, samt att det är en bit som man aldrig tröttnar på. En ständig favorit kort och gott.

Inga kommentarer: