fredag, augusti 10, 2007

3 x nytt

Lyssnat lite på P3 nu under morgonen och fick höra en sprillans ny låt från ett annat utav mina favoritband, som när jag tänker efter inte har nämnt i den här bloggen än lustigt nog. Hur som helst, bandet i fråga är kanadensiska Hot Hot Heat. Nya låten heter Let me in och ett klipp av den finns att höra under samma länk. Kanske inte bland deras bästa låtar men helt klart ett stycke som nog kommer växa med tiden, ser fram emot nya skivan. Ska introducera er till deras tidigare alster lite längre fram, när jag är tillbaka i Växjö igen.

Ett annat band som presenterar nytt material är brittiska Hard-fi. Första singeln Suburban knights är en bra låt i sann Hard-fi-anda. Även om de kanske inte sticker ut allt för mycket ur mängden så har de ändå ett litet karakteristisk sound och har över lag väldigt bra och starka låtar. Ser fram emot att få höra uppföljaren till debuten Stars of CCTV som för övrigt är en platta jag tycker ni borde införskaffa till skivsamlingen om ni inte redan gjort det.

Tegan & Sara hörs ganska frekvent på P3 nuförtiden med nya låten Back in your head. Mycket bra låt och det är väl egentligen väl på tiden för min del att sätta mig in i deras musik lite mer. Av någon anledning så har jag inte kommit mig för att göra det tidigare, trots att jag skarpt gillar de tidigare låtar jag hört med dem.


Noterbart är också att man under en tid på samma radiokanal lite då och då kunnat höra både The Pigeon Detectives och Reverend and the Makers. Två brittiska band som jag tipsat er om i två inlägg, här och här, tidigare i somras/våras. Kul att kanalen ansträngt sig att ta in dessa båda band på sin spellista.

2 kommentarer:

Ankan sa...

Hard-fi blir riktigt intressant. Debuten var riktigt bra. Nya singeln tycker jag är bra men den låter lite mer "mainstream", så vi får väl se.

Anonym sa...

hej hej! varför har du inte sagt att du har en blog! Ja öl provningen får väl bli sen när jag kommer upp för jag mycket att göra. Jobbar hela tiden känns det som. Och nu har jag fått förlängning på en vecka. Jag var i karlstad och hälsade på min kompis Jolin och hela Englandsgänget var där så vi var på nöjesfabriken och hade kul. Det var helgen efter rhodos den 3-5 augusti. kram