tisdag, juli 10, 2007

Kärlek i Värmlandsskogen

På torsdag vankas det Arvikafestival. Alltid årets höjdpunkt och nionde gången i rad som jag besöker festivalen. Lagom stor, härlig atmosfär, schyst blandning av musik och så är det ju lite "hemmaplan" så man brukar alltid springa in i en massa personer man känner som man inte sett på evigheter. Det är fint. Spelschema är utskrivet och alla band/artister jag måste se och är nyfiken på är markerade med överstrykningspenna. Det jag ser fram emot kanske allra mest är Weeping Willows som kommer lira 02.00 på torsdag och det på min favoritscen Apollotältet. Såg dem på största scenen för några år sedan då de också spelade mitt i natten, det var nog mitt livs bästa konsert, allting var klockrent. Mäktigt var bara förnamnet. Så det ser jag fram emot. Andra band som jag ser fram emot att se är:

Bloc Party, Scissor Sisters, 69 Eyes, Mustasch, In Flames, IamX, Infected Mushroom, The Tough Alliance, Juvelen, Hey Willpower, The Magic Numbers, Apoptygma Berzerk, Tingsek, Svenska Akademien, Patrick Wolf, Kristian Anttila, Zeigeist, Hoffmeistro & Chraa

Om hinnes även:
VNV Nation, Pluxus, Emmon, Nine, Strip Music, Dark Tranquility, (Ingenting), Vapnet, Miss Li, Shout Out Louds, Consequences, 120 Days, Slagsmålsklubben, Pain, LastDays of April, Backlash


Band jag vill se som jag inte hört förut:
Necro Facility, Midnight Monkeys, Mixtapes & Cellmates, Emil Jensen, Powerplay, Majken Tajken, Ashbury Heights, Kloq, Hocico, Familjen, Shiny Toy Guns, Diababa, Dada Life, The Mellow Bright Band, Detektivbyrån, Frozen Plasma, Frontline Assembly, Hellsongs, Nouvelle Vague, Aeriel, Portion Control, Iambia, Paper Faces, YoYoYo Acapulco, Scrags, Hans Appelqvist

En salig blandning pop, rock, synth, elektronika, ska... ja som sagt, lite av varje, som det ska vara. Det blir fullt upp. Härligt värre. Så det är vad jag kommer sysselsätta mig med under tre hela dagar med start på torsdag. Fullständig rapport om höjdpunkterna kommer någon gång efteråt.

Inga kommentarer: