lördag, juni 30, 2007

Tracks to remember.

Så, jag är tillbaka i Växjö igen. Hade hoppats på att detta inlägg skulle få bli ett utlåtande om det nya Editors-albumet. Dock får det vänta ytterliggare några dagar då skivan inte landat i min brevlåda än, men förhoppningsvis kommer den till veckan. Den som väntar på någonting gått heter det. Dock till min lycka hade jag fått hem singlarna Munich, All Sparks och Smokers outside the hospital doors på vinyl!

Så istället för den tilltänkta recensionen så får det bli en liten låtlista istället över några utvalda låtar som spelats en del senaste tiden och som ni borde lyssna på. Har för lite tid just nu för att länka till låtarna, så det gör jag antigen imorgon eller så får ni hitta dem på egen hand.

Simon & Garfunkel - The Boxer
Men at Work/Colin Hay - Overkill
David Bowie - Life on Mars
Nirvana - The man who sold the world
Cat Stevens - Wild world
Stevie Wonder - Lately
Elton John - Your song


Den sistnämnda är det först på senaste tiden jag lärt mig tycka om faktiskt.

Så är det.
Tack.

2 kommentarer:

Ankan sa...

Jag har lyssnat igenom den en bunt gånger nu. Man vill inte stänga av, men den är inte lika bra som debuten. Rockigare, Arenarockigare. Och för att vara lite neggo, så tycker jag det blir lite tjötigt med det där karakteristiska ljusa disstade (?) gitarrsoundet som gör Editors till Editors. Men du kommer inte bli besviken!

Malin sa...

Jag är så nyfiken att jag exploderar snart. Måste den komma imorgon!