torsdag, februari 15, 2007

Daybreaker



Dagens platta: Beth Orton - Daybreaker

Eftersom jag dragits med en bedrövlig hosta och halsont i tre dagar nu så hade jag tänkt göra en temalista med sjukrelaterade-låtar. Istället kom jag på att jag fick en mp3-skiva full av diverse plattor av en Brittisk polare för några månader sen. Eftersom jag inte lyssnat på den på ett tag ansåg jag att det var dags nu och det som snurrar i skrivande stund är Beth Ortons Daybreaker. Jag har tidigare haft lite svårt för henne och aldrig fastnat för hennes musik men den här skivan är verkligen underbar. En del artister/band behöver lite längre tid än andra, så det är dags för mig att ändra på min uppfattning om Beth. Väldigt behaglig skiva att lyssna på såhär på kvällskvisten och för tankarna bort från min ömma hals.



För övrigt är jag väldigt sugen på att skaffa Studio's platta. Deras Self service som går varm på P3 är en riktigt skön låt. Ha radion på under dagen och ni lär inte missa den. Lyssningssmakprov hittar ni här:
http://www.thestudio.se
http://www.myspace.com/sstudio

Inga kommentarer: