onsdag, januari 31, 2007

Somewhere a clock is ticking

Dagens Låt: Snow Patrol - Somewhere a clock is ticking

Blev påmind om den igår när den spelades i slutet av gårdagens Grey's Anatomy-avsnitt. Finns med på Irländarnas platta Final Straw som jag inte har lyssnat in mig så väldans ordentligt på om jag ska vara ärlig. Snow Patrol tenderar för det mesta att vara lite för småtråkiga för min smak men emellanåt gör de några riktiga mästerverk. Köpte plattan för att jag ville ha Run som är ett av tidernas finaste låtar. Av de övriga spåren på plattan är det just Somewhere a clock is ticking som fastnat mest. Ska ge plattan några fler lyssningar och se om övriga låtar växer lite mer. Såg lite av deras spelning på Arvikafestivalen i somras, det jag egentligen kommer ihåg är att bandet bad publiken ropa lite obscena ord på svenska så att sångaren fick lära sig säga lite andra saker än just "tack". Haha, var väl det mest underhållande med det giget dessvärre.

Inga kommentarer: