måndag, januari 29, 2007

Januarilåtarna

Så här i slutet på månaden tänkte jag passa på att lista de bästa nya låtarna under de senaste gångna veckorna. Jag har säkert missat flera stycken men här är de jag kommer på i skrivande stund. Några kom säkert ut i december men spelats flitigt under januari, so, here we go:

Kaiser Chiefs - Ruby
Killers - Bones
Juvelen - Hanna
Magic Numbers - This is a song
Jay-Jay Johansson - Rocks in pockets
Salem Al Fakir - Good song
The Ark - Absolutely no decorum
Lady Sovereign feat Missy Elliot - Love me or hate me

Månadens Guilty Pleasures:
September - Cry for you
Panic! At the disco - ...But it's better if you do.

September, en tjej vars musik jag egentligen inte står ut med men den här är faktiskt medryckande.
P!atd förvånar mig själv lite. Ett band som jag inte har mycket till övers för om man säger så, och jag är väl fortfarande lite skeptisk men det har lättat lite med den här låten. Jag finner mig själv höja volymen när den här dyker upp istället för att känna en enorm längtan efter att slita stereon i stycken, vilket var fallet med I write sins not tragedies, en låt som jag uttryckt det ena ogillandet efter det andra om under det senaste gånga året. Men ja, jag är svag för tivoliljud.

Inga kommentarer: