måndag, januari 22, 2007

It's true




I morse fick jag mitt bästa uppvaknande på länge. Brukar ställa in timern på stereon så att radion går igång vid lämplig tid så att man får komma upp till ytan lite vänare och inte så abrupt som det blir med en alarmklocka. I de flesta fall vaknar man redan av klicket som stereon ger ifrån sig när den går igång, andra gånger av prat men då och då händer det att jag inte vaknar alls... inte förrän det dyker upp en låt/alternativt toner som jag gillar. Så var det imorse, djupt försjunken i någon dröm drogs jag plötsligt upp till ytan av ljuva pianoklink och en vän stämma tillhörandes Salem Al Fakir. Han lirade It's true i Morgonpassets studio, det var riktigt vackert. Självklart pratade de med honom efteråt, och som vanligt, precis som jag nämnde igår så blir man bara så oerhört glad av denna människa. Verkar ha en väldigt skön inställning till allt, lättsam och rolig. Bättre uppvaknande och bättre start på dagen än så kan man knappast få.
Spelningen går fortfarande att lyssna på här:
http://www.sr.se/cgi-bin/p3/programsidor/artikel.aspProgramID=2024&Artikel=1121288

När jag ändå återigen är inne på Al Fakir så hittade jag ett annat av hans projekt på myspace som jag definitivt tycker ni ska kolla upp: http://www.myspace.com/fakirkarlsson
(även bilden är hämtad därifrån)

Mycket härligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi gillar din blogg :)

//Dina vänner på laaavmusic