torsdag, december 14, 2006

Turkish song of the damned

Ja ni, man kanske inte ska vara ute och härja en tisdag kväll men va fan, jag hade nog den mest underligaste men roligaste kvällen/natten på ett bra tag. Dock har min lurande förkylning tagit tag om mig ännu mer. Det sköna med att ha så bred musiksmak är att man alltid har något för alla lägen. Igår var det återigen Audioslave som snurrade, behövde lite uppfriskande rock i lyan, för stundvis är det riktigt uppfriskande att rensa huvudet med lite tyngre toner. Framförallt ett trött huvud. Idag däremot är det irländska toner som ljuder... lyssnar på The Pouges Dirty Old Town just nu och den kommer troligen snurra resten av dagen också, medan jag i mitt förkylda tillstånd ska försöka få mitt tunga huvud att begripa mig på revolutionsarkitektur.

Dagens låt utan tvivel:
The Pouges - Turkish song of the damned. :: Underbart härlig låt.

Inga kommentarer: