måndag, december 11, 2006

Euforisk dag

Jag vet inte vad det kan bero på, men jag läser/skriver mycket bättre med Chris Cornells röst i bakgrunden. Nämnde ju för ett tag sen att Audioslaves debutplatta är utmärkt att läsa till. Cornells soloplatta Euphoria morning trillade ner i min brevlåda idag och med den i stereon var fokus på uppgiftsskrivandet total. Grym röst. Grym musiker. Det har sagts förut men det kan upprepas i all oändlighet.
Även Jan Ove Ottesens Francis lonely nights är en perfekt platta att ha i bakgrunden.

So there you go, tre bra tips på musik att studera/läsa/skriva till:
Audioslave - Audioslave
Chris Cornell - Euphoria Morning
Jan Ove Ottesen - Francis lonely nights



Innan posten kom vigde jag annars min förmiddag åt Bryan Ferry och Roxy Music så dagens låt hämtas från dem.

Bryan Ferry/Roxy Music - Smoke gets in your eyes

Inga kommentarer: